ניו יורק – חלק א

הביקור בניו יורק נראה כבר רחוק ועמום ואלמלא קיבלתי ספר מקסים על מלונות ניו יורק ומסעדותיה (בהוצאת taschen) הכולל צילומים מוקפדים ואיורים שווים סביר להניח שהחוויות הקולינריות שלנו היו נשארות בזכרון הקולקטיבי שלי,  של אמי  ושל אחותי .  היוזמה לנסוע היתה של אחותי ששיוועה לפסק זמן מהחיים:  שבעה ימים ולילות בלי ילדים, בלי בעלים, בלי עבודה – רק שלושתנו – מתמרנות בין זכרונות ילדות לשאיפות העתיד או במלים אחרות מנסות להתמקד בהיית אך שמח…

אחותי מצויידת ברשימת מסעדות באדיבות בעלה השף הכתיבה את מפת הדרכים ואילו אני שיבצתי פה ושם שופינג וקצת קולטורה.  איכשהו בסוף יצא שאפילו ב MOMA  אכלנו אורז עם קארי ירוק, ולא לא בקפטריה, אלא בתצוגה בה האומן הקים פשוטו כמשמעו את הסטודיו שלו כולל איך שהוא נהג לארח שם מבקרים (נחשו – כן עם צלוחית אורז וקארי ירוק).  ככה זה כשהעולם צועד על קיבתו.

ביומנו הראשון ניתבנו עצמנו למקדש האוכל האיטלקי (מבית היוצר של מריו בטלי)  "eatlay"  ברחוב 23 והשדרה החמישית.  בעיני יש שתי סיבות ללכת למקום הזה – האחת זה הגודל (שלשמחתנו או צערנו כן קובע) והשניה היא המגוון.  הקונפסט מדליק: שוק ענק בו תחת קורת גג אחת ימצא הבשלן החובב כמעט הכל – החל מבשרים עבור בדגים ופירות ים, גבינות, נקניקים, לחמים ומאפים, יינות, רטבים, פסטות טריות, ירקות ופירות במבחר מסחרר, ספרי בישול כלי מטבח ומה לא. הגרגרן המצוי לעומתו  עלול להתאכזב. אזורי אכילה אף הם מחולקים לנושאים ואל יבוא קהל בקהל. מי שחשקה נפשו בדגים יצטרך לותר על פיצה ומי שברצונו לסעוד ירקות יוותר נא על פסטה. התלבטנו בין הדגים לפסטה לעמדות הבר הגבוהות שריכזו את מירב הסועדים שם הוגשו מיני נקניקים וגבינות. לבסוף הוחלט על כריך מוצרלה בדוכן הכריכים, קלמרי מטוגן וסרדינים כבושים בפינת הדגה – ולא התעלפתי. רחוק מזה. התנחמתי בשרדונה טעים ובהסכמה מוחלטת עם הכתובת האלמותית שהופיעה על אחד השלטים:

בדרך החוצה עברנו במסעדת מזון מהיר "ריקשה"על רחוב 23 המגישה דים סם בינוניים בטעמם. מומלץ לדלג .

Me Peche  (מבית momfuko)

אחת המסעדות המקוריות בהן ביקרנו מבית מדרשו של השף דיויד צ'אנג הממוקמת במיד טאון, אחות הפחות מוכרת למסעדות שלו בדאון טאון. את הכניסה קל לפספס היא צמודה לבית מלון chambers ברחוב 56 בין השדרה החמישית לשדרת האמריקות.

המסעדה עצמה בנויה משתי קומות – חדר האוכל העיקרי בקומת המרתף וקומת הבר (במפלס הרחוב) אשר בה מספר שולחנות קטנים. מאחר שלא הזמנו מקום ישבנו ליד הבר והתחלנו להזמין מנות שזרמו לשולחן ללא סדר כלשהו. ראשונה הגיע המנה של שבבי אטריות אורז עם ירקות ועלי בזיליקום טעימה מאוד מאוד. אח"כ מנה של שני רולים בנייר אורז מnולאים במיני עלים, רצועות בצל ירוק מלפפון וגזר וקובייה דחוסה של שרימפס מאודה חרוכה בגריל. הטוויסט היה שבתוך הקונסטרוקציה הטריה טריה הזו ננעץ מקל פילו פריך שהעניק לכל העסק נגיסות מעניינת ושימש כמנוף אלגנטי לצורך טבילת הרול בצלוחית ההויסין שהתלוותה אליו. מייד מהרנו להזמין מנה נוספת עם טופו.

מנה נוספת היתה גליל של פאטה כבד אווז נימוח שלצידו ריבועי בריוש עליהם פיסות מרשמלו צלויות, ממתק מענג שחוסל במהירות.

מנה נוספת היתה כריך מלחמניה מאודה (סוג של באו פתוח) שבתוכו ממרח של בשר סרטנים, מיונז ופירורי סלמון סקין מ ע נ ג! אחרי המנה הזו התפנינו לקינוחים שהיו מבחר מרשים של שילובים לא קונבנציונלים כמו בננה ספליט שהוגשה עם גלידת וניל זרועה פירורי לחם מסוכרים עם זנגביל ופלפל שחור, או מנה של אצבעות שוקולד העשויות משוקולד מרוכז מריר ומלוח(!!) מעוטרות בענני מרנג לימוני. אין סוף לקסם. על חמש מנות מלוחות ושני קינוחים שילמנו 100 דולר, תמורה מעולה לכסף.

בימים הבאים אכלנו פרצעל מלוח ושתינו שוקולד מומס עם מרשמלו  בסיטי בייקרי (רחוב 18 ), המשכנו לסושי טרי  בצ'לסי מרקט (lobster place)  – בין המוצלחים יותר יש להזכיר את ה ג'מבו שרימפס רול (14 דולר), טונה אבוקדו רול (6 דולר) ורול צלופח חם עם טריאקי (14 דולר) .  בפעם אחרת ביקרנו בצ'יינה טאון ואכלנו דים סם  מצויינים ב  wanton garden @79 mulberry

בחלק ב – נחלוק חוויות ממסעדה מולקולרית בלואר איסט סייד (wd50) ומסעדת שני כוכבים במישלן (Del Posto).

לסיום המלצה לא קולינרית: המשוטט ברחבי הבלוגוספירה מומלץ לו שיצטייד בזוג מצופים ונשימה ארוכה. אוקיינוס המלל רחב ידיים ועומקו אינו ידוע.

שלכם נעמה

מודעות פרסומת

2 מחשבות על “ניו יורק – חלק א

1. דורון חכם

אני שולח את חבריי, שפותחים עכשיו אקדמיה לקפה בניו יורק שילכו לראות את המסעדה הזו מבפנים. אם האוכל באמת נראה כמו שהוא יצא בתמונות – לא איכפת לי מהטעם…
    חג פורים שמח ומבדח

2. ורדית

געגועים ל me peche ולעוגיות הקומפוסט המטורפות שלהן על שברי הבייגלה והשוקולד שבתוכן. איזה כייף למצוא אותך ברשת!

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )